Full width home advertisement

Save on your hotel - hotelscombined.com

Post Page Advertisement [Top]




Imi place sa calatoresc cu trenul. In Romania mai putin, in Vest mai mult. Tocmai de aceea mi-a atras atentia oferta InterRail.eu care ofera posibilitatea cetatenilor europeni de a calatori  cu trenul in 30 de tari din Europa cu un singur pass. Daca e avantajos sau nu, asta este o alta poveste.



Cum functioneaza

Destul de simplu: va hotarati ca vreti sa faceti un tur mai mare sau mai mic al Europei. Alegeti perioada, planificati ruta si puteti sa optati pentru un pass InterRail care va permite calatorii nelimitate cu trenul in perioada aleasa. 

Puteti alege intre urmatoarele variante de pass-uri:

InterRail Global Pass (de care pomeneam mai sus), prin care se poate calatori in mare parte din Europa si in cadrul caruia puteti opta pentru:

  • varianta flexibilă (utilizare 5 zile din 10 zile de valabilitate sau 10 zile din 22 zile de valabilitate).
Acest lucru inseamna - sa luam ca exemplu prima varianta - ca in cele 10 zile de valabilitate ale Pass-ului, puteti sa va alegeti 5 zile  in care va puteti urca in oricate trenuri doriti. O zi de calatorie dureaza de la miezul noptii pana la miezul noptii. Totusi exista o exceptie pentru trenurile de noapte: in cazul in care calatoriti cu un tren de noapte care pleaca dupa ora 19 si ajunge la destinatie dupa ora 4 dimineata, nu trebuie sa utilizati decat o zi de calatorie, ziua sosirii.

  • varianta continuă (utilizare 15 zile continuu, 22 zile continuu sau 1 lună de zile continuu)
InterRail One Country, prin care se poate calatori doar intr-o singura tara din Europa, în varianta flexibilă de 3, 4, 6 sau 8 zile, la alegerea călătorului, într-un interval de o lună de zile valabilitate.

Tarile participante sunt: Austria, Belgia, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Italia, Irlanda, Luxemburg, Marea Britanie, Muntenegru, Macedonia, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ungaria. Participa de asemenea şi companiile maritime ATTICA si Minoan Lines – traversare maritima intre Grecia si Italia.


Cat costa

Preturile difera pentru tineri pana in 25 de ani, adulti, seniori (60+) si pentru familii (1 adult cu un copil pana in 11 ani). Acestea sunt pentru Global Pass:

Preturi pentru tineri pana in 25 de ani la Global Pass

Preturi pentru adulti (26+) la Global Pass

Preturi pentru seniori (60+) la Global Pass

Preturi pentru un adult plus un copil la Global Pas
CFR anunta preturi reduse cu 15% la Global Pass daca sunt indeplinite anumite conditii.
Preturile pentru One Country Pass difera de la tara la tara si le puteti gasi pe site-ul InterRail.


Traseele feroviare pitoresti

Partea care imi place cel mai mult la Pass este ca include partial sau total si multe dintre trenurile pitoresti din Europa dupa care personal sunt lesinat, cum ar fi Bergen Railway intre Bergen si Oslo (Norvegia), Bernina si Glacier Express prin Alpii elvetieni sau Black Forest Lines prin Germania.

Bernina Express Oh my... goodie, goodie!
Bine de retinut
  • InterRail este o legitimaţie de călătorie nominală şi este valabilă numai însoţită de paşaport sau un act de identitate.
  • Calatorul primeste o harta cu reteaua feroviara europeană şi un „Ghid de calatorie InterRail”. 
  • Pentru traversari gratuite pe rute internationale de feribot, Pass-ul trebuie sa fie valabil in tara de plecare si in tara de destinatie.
  • Din aplicatia lor, Rail Planner, puteti filtra trenurile care necesita rezervare obligatorie cand va planificati calatoria.

Merita?

Pai sa ne oprim un pic si asupra dezavantajelor unui Pass:

Limitari si dezavantaje

Aici incepe partea interesanta, in care ne lovim de restrictii si aflam ce inseamna cu adevarat "nelimitat".

La trenurile de mare viteza care necesita rezervare si la cele de noapte trebuie sa platiti un supliment pentru un loc sau pentru un pat. Sigur, suplimentul pentru un tren de noapte poate sa coste mult mai putin decat o noapte de cazare la un hotel, fara sa mai pomenesc de avantajul de a porni seara dintr-o tara si de a va trezi dimineata intr-alta. 

Problema este ca unele tari sunt destul de zgarcite cu numarul de locuri disponibile in trenurile de mare viteza pentru detinatorii de Pass. In Franta de exemplu este jale pe Thalys (aici intra si Thalys-ul Paris - Bruxelles - Amsterdam) si pe TGV-uri. Iar pentru rezervari se poate ajunge la sume consistente platite in plus.

Datorita celor de mai sus, conform forum-urilor, Franta, Italia si Spania nu merita vizitate cu pass-ul, dar merita tarile in care rareori sunt necesare rezervari (cum ar fi Austria, Germania, Elvetia, Belgia, Olanda, Luxemburg samd). 

Alte dezavantaje:

  • Pass-ul nu este valabil in tara de rezidenta. Majoritatea tarilor participante ofera insa o reducere la biletul de tren pana la si de la granita sau aeroport. Spun majoritatea deoarece patru tari (printre care si Romania...) nu fac nici o reducere.  Bad CFR.
  • Pentru Eurostar se platesc 89 de euro in plus, iar detinatorii de pass nu  pot face rezervari online.
  • Abonamentele de tip "continuos" mi se par scumpe pentru ce ofera, mai ales pentru cine nu are de gand sa stea toata ziua in tren. As alege maxim tipul 2 de flexi la clasa a II-a.

Concluzie

In functie de tarile pe care doriti sa le vizitati, poate sa merite sau nu un InterRail flexi pass. Daca il alegeti, as recomanda sa va alcatuiti itinerariul de dinainte de a porni calatoria ca sa puteti face rezervarile necesare din timp (una pana la trei luni inainte) acolo unde este cazul. Nu il recomand deloc pentru Franta. 

Daca aveti un itinerariu fix stabilit de dinainte, intotdeauna recomand sa incercati toate alternativele: in acest caz sa vedeti cum iesiti daca faceti rezervarile separat (fara pass) sau daca optati pentru alte mijloace de transport. Daca cumparati biletele cu 60-90 de zile inainte, este posibil sa iesiti mult mai bine decat cu pass-ul.


Aflati mai multe detalii

Interrail.eu
Interrail pe site-ul CFR 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bottom Ad [Post Page]



Esential

YOUTUBE: Cum sa cauti zboruri ieftine