Full width home advertisement

Save on your hotel - hotelscombined.com

Post Page Advertisement [Top]




NOTA: articolul a fost actualizat constant de la data publicarii cu noi informatii.


Ati gasit un zbor la 'super pret' spre destinatia mult visata?

Va recomand sa nu va pripiti si sa il rezervati inainte sa treceti prin punctele care sunt importante pentru dvs din cele 13 pe care vi le prezint in acest articol.

S-ar putea ca unele dintre ele sa nici nu va afecteze. Super! Dar eu zic ca este mai bine sa fiti prevazatori, decat sa regretati dupa. Mai ales ca, de obicei, pentru zborurile din categoria de pret cea mai ieftina nu va mai recuperati niciodata banii dati...



PREAMBUL

Incepem cu o mica gluma:

Michael O'Leary, boss-ul Ryanair, intra intr-un bar si cere o bere.
- „1 euro va rog, dle O'Leary”, ii spune barmanul.
Luat prin surprindere, O'Leary exclama: -"Wow! Pai e foarte ieftin!" si inmana banii barmanului.
- "Incercam să ramanem inaintea competiției", raspunse barmanul. - "Avem cea mai ieftină bere din tara".
- "Asa da, bravo!", il felicita Michael. - "Se poate si un pahar?"
- "Daca nu aveti paharul dvs, veti avea nevoie de unul de la noi. Asta va fi 3 euro."
O'Leary ridica din sprancene usor infuriat, dar in cele din urma plati paharul.
Isi lua bautura si se indrepta spre o masa.
- "Ah, vreti să stati la masa?" intreba barmanul. - "Asta costa 2 euro in plus. Dacă ați fi rezervat in avans, ar fi costat numai 1 euro."
O'Leary se facu deja rosu de furie si izbucni:
-"Gata, mi-a ajuns, acesta este un abuz! Vreau sa vorbesc cu superiorul tau!"
-"Nu poate fi contactat decat prin email. Dar puteti sa sunati pentru reclamatii la acest numar. Apelurile sunt gratuite cu exceptia cazului in care raspunde cineva, caz in care se aplica o taxa de 1 euro pe secunda" .
-"Nu voi mai pune niciodata piciorul in acest bar!".
-"Ok, dar daca nu va spalati singur paharul, trebuie sa platiti 2 euro. Totusi nu uitati: suntem singurul bar din tara care vinde o bere la 1 euro..."



In ziua de azi se folosesc destul de mult motoarele de cautare zboruri care compara pretul (din pacate numai pretul, nu si ce include acesta) la mai multe companii aeriene.

Rezultatul: in cele mai multe cazuri clientul ordoneaza frumos rezultatele dupa pret si, de obicei, da click pe zborul cel mai ieftin (care adesea este cu Ryanair, Norwegian, Scoot sau cu alte companii low cost), fara sa se mai uite ce servicii includ si zborurile mai scumpe.

Astfel, desi alte companii probabil au un raport calitate pret/ servicii incluse mult mai bun, clientii nici nu mai ajung pe site-ul lor sa le studieze oferta. Au ales compania cu pretul initial cel mai ieftin, si tot de acolo aleg ulterior alte servicii de care au nevoie, adesea taxate la supra pret.

Datorita faptului ca:

  • pentru cei mai multi dintre noi cel mai important (uneori chiar singurul) criteriu dupa care alegem initial un zbor este pretul, indiferent de calitate si de ce include acesta
  • in mod total eronat, ajungem sa consideram preturile minime care apar uneori la promotii ca fiind preturi normale pentru ruta respectiva (de exemplu, multi calatori au ajuns sa considere ca e normal un pret de 390€ dus-intors pe ruta Bucuresti - Chiang Mai, pentru ca timp de circa un an Qatar Airways a promovat aceasta ruta noua cu promotii foarte bune)
  • avem aceleasi pretentii la oferte, chiar daca conditiile de pe piata se schimba periodic (ca sa ramanem la aceeasi companie, primesc multe mesaje de genul: "De ce nu mai are Qatar Airways zboruri spre cutare destinatie la 400€ ca si in anii trecuti?" de la cititori care nu stiu sau pe care nu-i intereseaza ca s-a scumpit combustibilul drastic fata de anii trecuti sau ca Qatarul a trecut printr-o blocada a tarilor vecine care a adus companiei pierderi imense)

am ajuns sa vedem cum multe companii candva full service, ca sa poata mentina preturile competitive, se adapteaza la ce cumpara clientii si adopta treptat multe elemente din modelul de business low cost (o mutare previzibila si logica):

  • putine companii de linie mai includ bagajul de cala pe zborurile europene

Companii care stiu ca deocamdanta il mai includ:

1 Aeroflot
2 Ellinair
3 Turkish
4 Tarom
...

Companii care am observat ca nu mai includ bagajul de cala in pretul de baza disponibil pe site:

1 Aegean
2 Air Malta
3 Air Serbia
4 Air France
5 Alitalia
6 Austrian
7 British Airways
8 Croatia Airlines
9 Czech Airlines
10 Finnair
11 KLM
12 LOT Polish
13 Lufthansa
14 SAS
15 Swiss
16 TAP Portugal
17 Ukraine Airlines
...

Listele de mai sus s-ar putea sa nu fie 100% corecte (pentru ca le-am scris in graba) si, desigur, nici nu sunt complete: probabil se gasesc alte exemple pentru ambele categorii. Daca este ceva de corectat sau daca stiti alte exemple, puteti sa le lasati intr-un comentariu. 

Dar imi pare destul de clar ca liniile aeriene care includ bagaj de cala in pretul de baza pe rutele europene sunt grav in minoritate.
  • facand simulari pentru ruta Bucuresti - Londra Heathrow cu British Airways am observat ca acum si la ei trebuie platite separat serviciile la bord (bauturile sau snack-urile)
  • pe langa ca isi adapteaza serviciile, companiile de linie vin si cu propriile companii subsidiare low cost (de exemplu British Airways / Iberia cu Level)

Asadar sunt din ce in ce mai putine companiile cu adevarat full service (care de exemplu includ bagajul de cala si pe zborurile europene). Astfel de exemple ar fi Turkish Airlines sau TAROM-ul nostru, dar nu stiu cat vor mai rezista si ele cu modelul traditional de business:

  • de fiecare data cand TAROM are o promotie vad persoane care stramba din nas: "Doar 99€?! Scump, nene! La Ryanair este 30€... "   
  • la fel, public o oferta pentru SUA cu o companie full service la 400€ - 450€ si inca mai primesc comentarii de genul: "Pai asta e oferta? Bine ca Norwegian poate sa aiba zboruri din Europa la 200€ - 300€ dus-intors!" Degeaba incerc sa explic ca zborul Norwegian nu iti da nici macar mancare sau bauturi pe un zbor de 8 - 12 ore, daramite si bagaje...
NOTA: din pacate, nici Norwegian nu o duce deloc roz cu combinatia intre preturile mici, scumpirea combustibilului si planurile de expansiune. Detalii in limba engleza: AICIAICI,  AICI sau AICI. Sa speram ca va depasi cu bine problemele.
Wow Air - o alta companie care avea zboruri low cost pe rute intercontinentale - a falimentat recent. (SURSA)

Desigur, putini dintre noi stam sa calculam cat platim de fapt in final pentru un astfel de zbor. Si pe acest lucru se bazeaza partial si modelul de business low cost

  • platim - adesea la supra pret - orice extras am avea nevoie: bagaje, bauturi, mancare samd. Uneori nici perna, patura sau castile pentru divertisment nu sunt incluse in pret (lucruri pe care le consideram normale la un zbor intercontinental).
  • daca suntem nehotarati ("nu stiu daca am nevoie bagaj de cala, vad eu mai tarziu...:"), platim si mai mult
  • platim loc ca sa nu fim separati de cei cu care calatorim
  • Ryanair si WizzAir taxeaza acum (2018) si bagajul mare de mana.
Este o intreaga tragi-comedie in aceasta poveste a taxarii bagajelor de mana: Wizz a inceput sa taxeze bagajul de mana acum cativa ani, sperand ca si celelalte companii low cost vor prelua modelul. Acest lucru nu s-a intamplat, asa ca in iulie 2017 Wizz a anuntat ca va renunta la aceasta taxa. Motivul oficial invocat: era pe locul 1 in topul lucrurilor de care se plangeau pasagerii.

Bucurie pe pasageri: acum toate companiile low cost includ in pret un bagaj de mana mare!

Ei bine, bucuria nu a tinut mult: anul acesta a anuntat Ryanair ca incepe sa taxeze bagajul mare de mana (ori trebuie platit separat, ori prin serviciul de imbarcare prioritara). 

Previzibil, Wizz anunta (din nou!) ca taxeaza si ei bagajele de mana... :)))
  • daca avem nevoie de orice fel de modificari la zbor: schimbare data de calatorie, schimbare nume etc, platim taxe consistente plus eventuala diferenta de pret. Din pacate, putini dintre noi luam in calcul si neprevazutul, desi avem posibilitatea sa rezervam bilete flexibile (desigur, care costa in plus), care permit schimbarea gratuita a datelor de calatorie.
  • daca nu mai putem sa calatorim, probabil pierdem toti banii
  • este posibil sa platim tarife consistente pentru apelurile la call center (daca avem nevoie de ele)
  • sacrificam comoditatea in avion (locuri cu spatiu putin la picioare etc)
  • daca se anuleaza un zbor low cost, sansele sunt mari sa asteptam mult si bine pana ajungem acasa, mai ales daca este o ruta cu frecventa redusa (1-2 zboruri pe saptamana) sau daca zborurile urmatoare sunt deja pline. Companiile de linie in schimb fac parte din aliante aeriene, prin urmare chiar daca nu mai sunt zboruri sau locuri la compania cu care trebuia sa zburam, vom fi rerutati gratuit in cel mai scurt timp pe un zbor al altei companii din alianta.
  • ...

Sunt de acord cu ce o sa imi spuneti probabil unii dintre voi: mai bine platesc doar ce am nevoie. Pana la urma acest lucru ii permite si companiei British Airways sa concureze cu low costurile si sa vina cu preturi de 34€ pe sens sau de 69€ dus-intors pe un zbor Bucuresti - Londra. Si nu spre Luton ca si alte companii, ci spre Heathrow, care are taxe de aeroport mult mai mari.

Dar in  incercarea de a reconcilia asteptarile adesea total nerealiste ale clientilor pentru preturi nesustenabil  de mici cu nevoia evidenta de a face profit, eu zic ca 's-a cam sarit pe alocuri calul' si au fost trecute la extras si servicii 'optionale' pe care eu nu le prea consider asa:

  • nu vad cum sunt optionale mancarea si bauturile pe un zbor de 8 - 12 ore (cum sunt cele spre America de Nord sau Caraibe). Consider ca acestea ar trebui sa fie incluse in pretul zborului.
  • nu vad cum ar vrea un cuplu sau o familie cu copii  sa fie pusi separat in avion daca nu isi cumpara locuri. Pana recent calatorii isi cumparau un loc daca doreau unul la geam sau in partea din fata a avionului sau unul cu mai mult spatiu la picioare.  Dar a fost suficient sa inceapa o companie cu acest obicei (chiar daca nu recunoaste), ca sa se extinda rapid si la altele... Decat sa cerseasca compania in acest mod cumpararea locurilor in avion, consider ca mai bine ar creste pretul zborurilor si ar renunta la acest obicei prea putin etic.
  • nu consider prea etic faptul ca bagajul 'mare' de mana nu este inclus in pretul biletului (cum se intampla in prezent la Ryanair si la Wizz). 
Este insa irelevant ca mie, ca si calator, mi se par sau nu etice cele de mai sus. Si companiile stiu acest lucru. Pasagerii se plang atat de aspectele mentionate, cat si de multe altele, dar cum spunea si boss-ul Ryanair'sistemul nostru de rezervari este plin de pasageri care au jurat ca nu vor mai zbura niciodata cu noi'.... 

Vedeti cercul vicios? Asta vrem (desi din vorbe zicem ca nu, vanzarile de bilete arata altceva), asta ni se ofera.

Cu bune, cu rele acesta este trendul si sunt bine venite si companiile low cost si cele de linie. Nu e ca si cum companiile low cost nu ofera si clase tarifare care includ totul (insa la preturi comparative sau chiar mai mari decat cele de la companiile full service).

V-am enumerat cele de mai sus pentru ca - dupa cum bine puteti observa -  nu mai putem sa facem presupuneri: "daca e companie de linie sau zbor intercontinental sigur sunt incluse mancarea si bauturile!".  Si pentru ca, mai mult ca oricand, trebuie sa ne informam bine pe ce urmeaza sa dam banii. Deoarece sunt o multime de lucruri care este posibil sa ne urce vertiginos pretul initial al biletului.


Stiu, stiu, daca sunteti genul de calatori sprinteni si experimentati, cu rucsacul in spate, cu ceva timp liber la dispozitie si care prefera numai sa ajunga cat mai ieftin la destinatie conteaza mai putin:

  • daca nu sunt incluse alte bagaje
  • daca trebuie schimbate aeroporturi 
  • daca zborul e cu escale multe, lungi sau chiar peste noapte
  • sau daca iti garanteaza compania aeriana escala

Dar daca vorbim deja de calatori mai putin experimentati, de o familie cu copii mai mici, de persoane mai in varsta, de persoane pentru care timpul liber este foarte limitat, lucrurile se schimba radical. Nu este prea placut nici sa stai prin aeroporturi, nici sa alergi de la un aeroport la altul si clar este nevoie si de bagaje.

Si, in oricare categorie v-ati situa, pun pariu ca nu ar fi placut sa pierdeti al doilea zbor doar pentru ca primul a intarziat prea mult si nu aveati garantie pentru conexiune...

In opinia mea, o vacanta reusita este o vacanta fara astfel de griji.


LA CE SA FITI ATENTI CAND ALEGETI UN ZBOR


1. Include zborul bagaj de cala?

Dupa cum va spuneam mai sus, pe langa companiile low cost, nici companiile de linie nu prea mai includ bagajul de cala pe rutele europene. Si, mai nou, incep sa nu il includa nici pe zborurile intercontinentale!
Desi bagajul de cala adesea nu este necesar pentru un scurt city break ori in lunile calduroase de vara, probabil veti avea nevoie de unul pentru:

  • destinatiile in care stati o perioada mai lunga
  • daca zburati in anotimpul rece cand sunt necesare hainele groase
  • cand calatoriti cu copiii samd.


2. Care sunt restrictiile pentru bagajul de mana?

Pot sa existe diferente semnificative intre dimensiunile si greutatea permise pentru bagajul de mana inclus in pretul biletului:

La Blue Air bagajul de mana permis poate fi de max. 55 x 40 x 20 cm. La Ryanair si la Wizz Air mai nou bagajul de mana inclus in pret nu poate depasi  40 x 20 x 25 cm, respectiv 40 x 30 x 20 cm (adica de dimensiunile unui rucsac care trebuie sa incapa sub scaun).

Unele companii nu permit bagaje de mana gratuite mai grele de 10kg. Dar la altele greutatea maxima admisa este de numai 7kg! Sunteti siguri ca va puteti incadra in aceasta limita, avand in vedere ca poate doar bagajul gol cantareste  1 - 2kg...?

Unele companii permit un al doilea bagaj mic de mana (poseta, geanta laptop etc), la altele trebuie sa le inghesuiti in bagajul mare de mana.


3. Sunt serviciile la bord incluse in pret?

Poate nu conteaza pentru un zbor de doua ore. Dar exista zboruri low cost si de 4 - 5 ore: vezi Lisabona sau Dubai. Zborul direct cu Wizz Air pe ruta Bucuresti - Tenerife face mai bine de sase ore. Aproape sigur trebuie sa apelati pentru astfel de zboruri la bauturile si sandwich-urile la suprapret servite la bordul aeronavei.

Din dorinta de a veni cu preturi competitive si companiile de linie incep sa taxeze bauturile si mancarea (v-am mentionat deja exemplul British Airways).

Insa nu doar pentru zborurile scurte trebuie sa platiti tot ce consumati la bord: nici pe zborurile intercontinentale lungi cu companii low cost - precum sunt cele cu Norwegian sau Level spre America de Nord - nu aveti incluse mancarea si bauturile in pretul de baza.


4. Este zbor direct sau cu escale? Cate escale avem?

Din Romania spre Europa avem in general:

  • zboruri directe (point-to-point) cu companiile low cost
  • zboruri directe sau cu escala in hub-ul central cu companiile de linie (de exemplu cu KLM veti zbura via Amsterdam, cu Air France via Paris, cu LOT Polish via Varsovia, cu Turkish via Istanbul). 
Pentru ca vorbim de zboruri cu conexiune garantata, daca timpul intre zboruri este rezonabil, ambele variante de mai sus sunt ok. 

Daca exista zboruri directe, clar le recomand, chiar daca gasiti si zboruri cu escale cu ceva mai ieftine (cu atat mai mult daca escala nu este garantata!).

Si nu intotdeauna faceti mare economie cu zborurile combinate (cumparate pe rezervari diferite): daca aveti nevoie de bagaje, trebuie sa adaugati patru bagaje de cala in loc de doua. Daca aveti escala, mai dati niste bani pe niste sandwich-uri si bauturi in duty free. Poate si pe niste reviste sa omorati timpul.
Si uite-asa, pe cand trageti linie, probabil ca nu ati facut mare economie cu zborul cu escala, cu atat mai mult daca nu este garantata conexiunea (detalii mai jos). Sigur, depinde de la zbor, la zbor. Recomand doar sa va faceti calculele cu atentie.


Din Romania spre alte continente avem:

  • zboruri cu o escala in hub-ul central al companiei cu care zburam (de exemplu cu Qatar Airways in Doha)
  • in functie de destinatie, putem sa avem zboruri cu doua sau mai multe escale. De exemplu, daca rezervam un zbor pe site-ul Etihad, vom avea o escala intr-un hub al unui partener european (de exemplu in Belgrad) si inca o escala in hubul principal al companiei (Abu Dhabi). 
Pentru zborurile intercontinentale, acolo unde este posibil, este de dorit ca zborurile sa fie cu o singura escala.


5. Pentru zboruri cu escala: este garantata conexiunea in caz ca oricare dintre zboruri intarzie, este reprogramat sau chiar anulat?

O intrebare cruciala, daca nu doriti sa riscati ca vacanta voastra sa se termine inainte sa inceapa!


De retinut:

Daca zborurile sunt luate pe aceeasi rezervare/pe acelasi bilet, de regula conexiunea este garantata. Daca aveti doua rezervari/doua bilete pentru zboruri, atunci e putin probabil sa aveti garantie pentru conexiunea intre ele.
Mare atentie la ele, deoarece pe multe bloguri cu vacante DIY se promoveaza agresiv astfel de zboruri fara garantie conexiune oferita de compania aeriana (cel mult cu o garantie limitata oferita de vreo agentie de turism):
Daca luati un zbor spre Maroc via Milano cu Wizz Air si Ryanair, daca zborul Romania - Milano intarzie prea mult, pierdeti zborul Milano - Maroc.

Alt exemplu: adesea apar oferte intercontinentale bune cu plecare dintr-un oras european. De exemplu, daca gasiti un zbor ieftin Roma - Bangkok cu Oman Air si luati un zbor de legatura din Bucuresti, nu conteaza ca este cu Ryanair, Wizz, Blue Air sau Tarom. Este pe o rezervare diferita, deci nu aveti garantie pentru conexiunea in Roma. Daca zborul Bucuresti - Roma intarzie prea mult, pierdeti zborul Roma - Bangkok.

Si atunci care ar fi optiunile pentru zborurile fara conexiune garantata?

  • renuntati la ele si va orientati spre zborurile cu conexiune garantata (daca gasiti la un pret rezonabil)
  • mergeti totusi pe zboruri fara garantie pentru conexiune si va asumati un risc calculat (mai mare sau mai mic, in functie de durata intre zboruri). 
Mare atentie: patru sau sase ore intre zboruri pare (si adesea este) un timp rezonabil si scade mult probabilitatea sa ratati zborul de legatura. Dar, oricat de mici ar fi sansele, uneori apar si intarzieri mari.

Cele mai multe probleme apar evident iarna cand vremea nefavorabila (ceata, ninsoare) poate crea intarzieri neprevazute. Dar nu uitati ca mai apar si probleme tehnice, compania poate modifica intentionat orarul de zbor sau sa anuleze cursa samd.

  • daca pretul este extrem de bun, mergeti tot pe zboruri fara conexiune garantata, dar jucati foarte prudent si luati cate o noapte de cazare in orasul de legatura. Mai ales daca este vorba de un zbor intercontinental.
  • faceti rezervarea la un pret mai mare, printr-o agentie care ofera garantie pentru conexiune (pentru detalii vedeti articolul: Unde puteti sa rezervati zboruri low-cost cu conexiune garantata). Dar odata cu cresterea pretului, scade atractivitatea ofertei (diferenta platita pentru acelasi zbor dar cu garantie de conexiune poate sa fie si de 100€ pentru un zbor intercontinental). De asemenea trebuie sa cititi cu atentie ce include aceasta garantie la fiecare agentie in parte!
  
6. Pentru zboruri cu escala: care este durata escalelor?

Pentru ca nu este deloc placut sa aveti zboruri cu escale de 6 - 12 ore sau mai mult. Mai ales daca exista optiuni doar cu putin mai scumpe cu escale de 2 - 3 ore.


7. Pentru zboruri cu escala: este zborul fara escale peste noapte?

Degeaba este zborul ieftin daca trebuie sa platim cazari in plus in orasul de legatura si sa pierdem zile pretioase din concediu pe drum...


8. Pentru zboruri cu escala: este zborul fara schimbare de aeroport?

Evident sunt de preferat zborurile fara schimbare  de aeroport, ca sa evitam costuri in plus, timp pierdut si stres suplimentar ca nu o sa prindem zborul de legatura.

Nu este prea placut sa alergi intre Paris Beauvais si Paris Orly / Paris CDG sau intre Londra Luton si Londra Heathrow... 


9. Aterizati pe aeroportul principal sau pe unul secundar? Cat costa transferul?


Desi adesea companiile de linie zboara pe aeroporturile principale, iar companiile low-cost pe cele secundare, apar din ce in ce mai multe exceptii: recent Ryanair si-a anuntat intrarea pe aeroportul din Frankfurt (FRA), cel mai important hub al companiei Lufthansa, Blue Air pe Paris CDG samd. 

Asadar mare atentie pe ce aeroport zburati: in functie de distanta de oras, s-ar putea sa va coste mai mult transferul de la aeroport decat zborul...


10. Decolati/aterizati noaptea?

Pentru ca e destul de neplacut sa trebuiasca sa pleci de acasa ori sa ajungi la destinatie la  3 dimineata...

Plus ca cine face un city break de trei zile, probabil ca ar prefera sa ajunga dimineata si sa porneasca inapoi seara, ca sa castige cat mai mult timp.

11. Care sunt conditiile de anulare, de schimbare date de calatorie sau de schimbare nume?
In general, clasa tarifara minima vine cu zero flexibilitate. 
Daca va apare orice schimbare in planuri si nu mai puteti sa zburati, este foarte posibil sa pierdeti toti banii dati pe biletul de avion. 
Iar daca totusi reusiti sa vindeti dvs biletul altcuiva, este posibil ca taxa de schimbare nume sa nu fie deloc de neglijat. 
La fel, daca doriti sa schimbati datele de calatorie, este posibil sa platiti o taxa consistenta plus eventuala diferenta de pret pentru zbor.


12. Face parte compania dintr-o alianta aeriana? 

Daca se anuleaza un zbor low cost, sansele sunt mari sa asteptam mult si bine pana ajungem la destinatie sau inapoi acasa, mai ales daca este o ruta cu frecventa redusa (1-2 zboruri pe saptamana) sau daca zborurile urmatoare sunt deja pline. 

Companiile de linie in schimb de obicei fac parte din aliante aeriene, asadar chiar daca nu mai sunt zboruri sau locuri la compania cu care trebuia sa zburam, vom fi rerutati gratuit in cel mai scurt timp pe un zbor al altei companii din alianta.

13. Care este ratingul Skytrax al companiei cu care zburati?
SkyTrax analizeaza calitatea serviciilor oferite de fiecare companie aeriana si ii acorda un rating intre 1 si 5 stele.

Companii de 5*: ANA All Nippon, Asiana, Cathay Pacific, Etihad, Eva Air, Garuda Indonesia, Hainan, Japan Airlines, Lufthansa, Qatar Airways si Singapore Airlines.

Tarom, Wizz si Ryanair au 3*. iar compania nord-coreeana Air Koryo are numai o stea. 

Gasiti AICI ratingul si pentru alte companii.


CA SA VA DAU O MANA DE AJUTOR...


Am decis sa introduc cateva din  punctele prezentate mai sus intr-un checklist de calitate pe care il 'bifez' pentru fiecare zbor prezentat pe PromoTrips.ro.

Astfel vedeti "dintr-o privire" ce este inclus si ce nu in pret si puteti sa luati o decizie informata. 

Bagaj cala Servicii la bord Escale Garantie conexiune Fara escala peste noapte
check check check check
Bagaj cala Servicii la bord Escale Garantie conexiune Fara escala peste noapte
check
check
check
check
2 cross
check
check
check

Am scazut doua puncte pentru ca:
  • avem doua escale
  • bagajul de cala nu este inclus pe zborul de legatura cu Ryanair
  • nu aveti garantie pentru escala in Milano



EXEMPLU DE ZBOR DE CALITATE SCAZUTA

Cum pe PromoTrips.ro nu avem astfel de zboruri, mi-a luat ceva sa gasesc un exemplu. Dar iata-l: sa zicem ca gasiti zborul de mai jos (Bucuresti - Madeira) la 80€ dus-intors, rezervare direct pe site-ul companiilor aeriene:



Bagaj cala Servicii la bord Escale Garantie conexiune Fara escala peste noapte
check check 1 check check

Pretul este atractiv, dar:

  • nu aveti bagaj de cala inclus
  • nu aveti bauturi, snacksuri incluse in pret
  • aveti escala fara garantie pentru conexiune
  • la dus aveti nevoie de o noapte de cazare in Lisabona
  • la intoarcere trebuie sa schimbati aeroportul Gatwick cu Luton in Londra

Poate totusi sa functioneze o combinatie asemanatoare? Da, daca doriti sa vizitati mai multe orase intr-o calatorie. Sa luati zborurile la o distanta mai mare si sa vizitati si Lisabona si Londra, daca tot sunteti acolo. Altfel, nu este o combinatie de zboruri pe care sa o recomand.




CONCLUZII


Ar fi frumos sa avem cat mai multe super oferte pentru zboruri de calitate (cum a fost Bucuresti - Seychelles la 380€ dus-intors). Dar, mai ales din Romania, deocamdata numarul acestora este limitat.

De aceea trebuie uneori sa ne indreptam atentia si spre super ofertele cu plecare din alte orase europene, spre care insa trebuie sa legam zboruri din tara. Asta inseamna zboruri fara garantie pentru conexiune, poate mai multe escale, uneori peste noapte, asadar un zbor de calitate mai putin buna.

Pentru destinatii specifice cum ar fi Rep Dominicana sau Peru, spre care de la noi se gasesc zboruri in medie la 800 - 900€ dus-intors, merita clar sa luam in calcul zboruri combinate la 400€ dus-intors. Este o super economie.

Dar haideti sa analizam exemplul cu zborurile low cost Scoot din Singapore (care sunt tot date ca si exemplu pe forumuri de catre alti calatori). Ce varianta alegeti dintre acestea:

  • un zbor low cost Atena - Singapore la 350€ dus-intors cu Scoot, la care sa zicem ca gasim un zbor de legatura din Bucuresti in medie la 30€ - 40€ dus-intors, cu Ryanair. Mai punem o noapte de cazare in Atena doar pe o directie (poate este nevoie sau poate dorim sa ajungem cu o zi inainte pentru siguranta) la 20€/pers in camera dubla. Iesim la 400€ dus-intors (dar fara bagaj de mana mare pe zborul cu Ryanair, fara bagaje de cala pe nici un zbor, fara mancare si bauturi incluse pe zbor de 11 ore, fara garantie pentru conexiunea in Atena si cu posibila escala peste noapte). Plus ca de obicei avem un numar limitat de date disponibile la pretul minim din care putem alege (deoarece variaza pretul la zborul de legatura din Romania). 
SAU 

Fara sa clipesc as alege a doua oferta.

Combinatia cu Scoot in acest caz nu ma avantajeaza deloc: la cei 400€, mai trebuie sa adaug costurile pentru 1/2 mese pe sens plus bauturi pentru Atena - Singapore (nu prea sunt optionale la zboruri atat de lungi) si mai trebuie sa adaug macar bagaj mare de mana pe zborul Ryanair (daca nu vreau sa calatoresc doar cu un rucsac). Daca am nevoie de bagaj de cala, fie si doar unul la doua persoane, sigur am depasit binisor oferta LOT, pentru ca trebuie sa il adaug si pe zborul Ryanair si pe zborul Scoot. Nu mai pun la socoteala stresul cu legatura negarantata (daca intarzie, este reprogramat sau anulat zborul Ryanair si pierd zborul intercontinental?) sau timpul pierdut in plus pentru, in cel mai bun caz, o economie modica.

Acesta este doar un exemplu. Pentru alte combinatii poate trebuie sa punem la socoteala si costul transferului intre aeroporturi (de exemplu intre Milano Bergamo si Malpensa, intre Paris Beauvais si Orly sau Charles de Gaulle, intre Eindhoven si Amsterdam, intre Charleroi si Bruxelles samd). Sau poate pierdem mai mult timp, pentru ca zborul intercontinental nu este direct (cum este cel cu Scoot din Atena spre Singapore).

Recomand su va aruncati 'orbeste' la primul pret mic intalnit. Calculati cu atentie toate costurile, inainte sa faceti rezervari pe care nu le mai puteti anula.

Tocmai de aceea si pe PromoTrips.ro au prioritate ofertele pentru zboruri de calitate ridicata sau cel putin medie (daca pretul este foarte bun).

De aceea am si postat oferta Qatar spre Seychelles la 573€. Da, nu a fost la 380€, dar a fost un zbor de calitate la un pret pe care Qatar nu l-a mai avut din Romania pentru aceasta destinatie. Daca cineva vroia sa caute zboruri spre Seychelles de aceeasi calitate, nu gasea din Bucuresti decat pe la 750€ - 900€...

Si, nu in ultimul rand, de aceea, de cand Wizz a inaugurat ruta Bucuresti - Tenerife, postez numai oferte de zboruri directe spre aceasta destinatie, desi in mod sigur se gasesc si zboruri combinate mai ieftine. Ar fi destul de simplu pentru  mine sa umplu site-ul cu zboruri combinate, dar nu doresc acest lucru.

Nu vreau sa exclamati Wow! la un zbor super ieftin publicat pe PromoTrips.ro, dar cu absolut nimic inclus si fara conexiune garantata!

Mi se pare esential sa fiti constienti de aceste diferente intre zboruri, sa le puneti in balanta cu pretul promotiei si sa luati o decizie informata.

De aici si ideea mea de a include un checklist pentru fiecare zbor.

Ca sa vedeti dintr-o privire care este calitatea si sa o puneti in balanta cu pretul zborului.

S-ar putea sa aveti surpriza ca nu doriti sa alegeti zborul cel mai ieftin...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bottom Ad [Post Page]



Esential

YOUTUBE: Cum sa cauti zboruri ieftine